In één dag op de hoogte van alle wijzigingen in uw vakgebied
Iedere organisatie heeft te maken met de gevolgen van de coronapandemie. Voor organisaties in financiële moeilijkheden kunnen alternatieve financieringsvormen of de nieuwe Wet homologatie onderhands akkoord (WHOA) uitkomst bieden. Maar ook organisaties zonder financiële problemen hebben met de coronamaatregelen te maken. Bij veel bedrijven wordt er thuisgewerkt, maar dan moet de beveiliging van alle systemen goed op orde zijn. Ook uw processen moeten hierdoor misschien worden aangepast. Daarnaast zijn er veel vragen over het vergoeden van de kosten van thuiswerken en de reiskosten. Tot slot is het juist in deze tijd belangrijk om zicht te hebben op de financiële situatie van uw organisatie. Tijdens het Nationaal Congres Administratie krijgt u veel informatie en praktische tips over al deze onderwerpen.
Bestemd voor
- Controllers
- Hoofden financiële administratie
- Medewerkers financiële administratie
- Medewerkers administratiekantoren
- Medewerkers belastingadvieskantoren
- (Financieel) directeuren
- Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf
PE-punten
15 kennispunten en 30 vaardigheidspunten voor het Register Salarisadministratie (RSa) en het Register Payroll Professional (RPP) van het NIRPA
Programma
10.00 – 10.10 uur Opening door Roelof van Marrum
10.10 – 10.55 uur Uw onderneming door zwaar weer loodsen
Door de coronacrisis zal het aantal ondernemingen dat in zwaar weer terechtkomt de komende tijd alleen maar toenemen. Staat bij uw onderneming het water ook tot aan de lippen en lijkt een faillissement onafwendbaar? Of kan een faillissement nog voorkomen worden? Sinds 1 januari 2021 zorgt de Wet homologatie onderhands akkoord (WHOA) ervoor dat levensvatbare bedrijven die failliet dreigen te gaan, kunnen overleven. Dit gebeurt door het reorganiseren en saneren van schulden met behulp van een onderhands akkoord waarmee de meerderheid van de schuldeisers heeft ingestemd. Een individuele schuldeiser kan dus niets meer tegenhouden en zit vast aan het akkoord. Bij bedrijven zonder overlevingskansen zorgt de WHOA ervoor dat schuldeisers door het akkoord een beter resultaat behalen dan bij een faillissement. U hoort welke mogelijkheden deze nieuwe wet biedt.
10.55 – 11.05 uur Pauze
11.05 – 11.50 uur Actualiteiten Loonadministratie
door Roelof van Marrum, specialist werkgeverszaken bij Operius
De coronacrisis zorgt in de praktijk voor veel vragen op het gebied van de salarisadministratie. Vooral het vergoeden van de kosten voor thuiswerken levert veel problemen op. Op dit moment mogen onder voorwaarden bepaalde thuiswerkgerelateerde kosten onbelast vergoed worden. Denk hierbij aan arbovoorzieningen en ICT-middelen. Ook de vrije ruimte in de werkkostenregeling (WKR) biedt mogelijkheden voor onbelaste thuiswerkvergoedingen. Daarnaast buigt het demissionaire kabinet zich over een aanvullende regeling voor een onbelaste thuiswerkvergoeding binnen de WKR. Maar ook de reiskostenvergoeding roept veel vragen op. U krijgt antwoord op al deze vragen.
11.50 – 12.00 uur Pauze
12.00 – 12.45 uur Robotisering heeft de toekomst
door Marc Geleijn en Joris van de Veerdonk, specialisten proces optimalisatie en automatisering bij Protiviti
Het werk op een financiële administratie is door de coronacrisis al behoorlijk veranderd. Er is veel op afstand gewerkt en nieuwe technologieën zijn in rap tempo in gebruik genomen. De digitalisering van financiële processen is daarmee in een stroomversnelling gekomen en robotisering (ook wel RPA of Robotic Process Automation) is er daar één van. Hierbij kunt u denken aan het afhandelen van facturen (proces robotisering) of het interpreteren van grote hoeveelheden data en het nemen van beslissingen op basis van die data (cognitieve robotisering). Wij praten u bij over de actuele ontwikkelingen en de kansen die het u kan bieden!
12.45 – 13.30 uur Lunchpauze
13.30 – 14.15 uur Meer rendement behalen door te sturen op cijfers
door Jean Gieskens AC CCM QT, treasury-, cash- & creditmanager
Of uw organisatie zakelijk gezien nu wel of geen last heeft van de gevolgen van het COVID 19-virus, het is altijd belangrijk om goed inzicht te hebben in de financiële situatie. Bij kleine organisaties gebeurt het sturen vaak op gevoel, maar dit lukt niet meer als bedrijven groter worden. Op dat moment moet u gaan sturen op cijfers. Een goede begroting, het werken met budgetten en periodieke forecasts bieden hiervoor een gedegen basis. Maar er zijn ook een aantal kritische prestatie-indicatoren (KPI’s) die hierbij behulpzaam kunnen zijn. Door goed te sturen op cijfers krijgt u meer grip op de financiën en kunt u meer rendement behalen.
14.15 – 14.25 uur Pauze
14.25 – 15.10 uur Alternatieve financieringsvormen sterk in opmars
door Niels Leijten, algemeen directeur van Stapelfinancieringen B.V.
Heeft uw organisatie behoefte aan extra geld, maar verstrekt uw bank geen zakelijke lening? Of ziet u op tegen de langlopende verplichtingen en ingewikkelde aanvraagprocedures waarmee een zakelijke lening vaak gepaard gaat? Dan biedt een alternatieve financieringsvorm misschien uitkomst. De meest bekende vormen zijn factoring, crowdfunding, microkredieten en lease. Maar er zijn inmiddels nog meer vormen, zoals ‘business angels’, ketenfinanciering, strategische partners, diverse soorten fondsen en participatiemaatschappijen. Ook is het mogelijk om verschillende financieringsvormen te combineren, waardoor een stapelfinanciering ontstaat. Wij zetten een aantal interessante financieringsvormen met de voor- en nadelen voor u op een rij.
15.10 – 15.20 uur Pauze
15.20 – 16.05 uur Cybersecurity moet goed geregeld zijn
door Wouter Slotboom, security enthousiast en ethisch hacker
Nu als gevolg van de coronacrisis veel mensen vanuit huis werken en dat in de toekomst waarschijnlijk ook blijven doen, moet cybersecurity hoog op de agenda van uw organisatie staan. Thuiswerken levert immers grote veiligheidsrisico’s op. Het komt steeds vaker voor dat (grote) organisaties gehackt zijn en daardoor dagen plat lagen. Dat kost een organisatie veel geld. Bovendien eisen hackers ook vaak enorme sommen losgeld om de systemen weer vrij te geven en loopt u ook nog het risico een boete te krijgen vanwege een datalek. U moet uw organisatie dus digitaal weerbaar maken en de dreigingen kennen. Maar nog belangrijker is het om te weten welke maatregelen uw organisatie kan nemen. Tijdens een interactieve demonstratie laten wij u de gevaren zien waar uw organisatie mee te maken krijgt in het dagelijkse digitale leven. U krijgt te zien hoe eenvoudig het is om te hacken, maar bovenal hoe eenvoudig u zich tegen veel van deze dreigingen kunt wapenen.
Sprekers
- Marc Geleijn, specialist proces optimalisatie en automatisering bij Protiviti
- Jean Gieskens AC CCM QT, treasury-, cash- & creditmanager
- Roelof van Marrum, specialist werkgeverszaken bij Operius (dagvoorzitter)
- Wouter Slotboom, security enthousiast en ethisch hacker
- Joris van de Veerdonk, specialist proces optimalisatie en automatisering bij Protiviti
Data & Locaties
Ook online via livestream
Samen met het Postillion Hotel in Bunnik doen wij er alles aan om een bezoek aan het congres voor u veilig te laten verlopen. Hiervoor wordt een protocol opgesteld, dat voorafgaand aan het congres aan alle bezoekers beschikbaar gesteld wordt. In ieder geval wordt er een afstand van 1,5 meter tussen de bezoekers in acht genomen. Dat betekent dat niet de volledige capaciteit van de zaal benut kan worden. Wacht daarom niet te lang met inschrijven!
Wilt u het congres liever op afstand bijwonen? Dan kunt u er ook voor kiezen om het congres via een livestreamverbinding te volgen.
Datum | Locatie | Route |
---|---|---|
18 mei 2021 |
Bunnik
|
|
18 mei 2021 |
Livestream
|
Prijzen
€ 665 | voor niet-abonnees |
€ 565 | voor abonnees van Rendement |
€ 485 | voor de 2e en 3e deelnemer van dezelfde organisatie |
€ 95 | voor de 4e deelnemer van dezelfde organisatie |
€ 615 | livestream voor niet-abonnees |
€ 515 | livestream voor abonnees van Rendement |
€ 435 | livestream voor de 2e en 3e deelnemer van dezelfde organisatie |
€ 45 | livestream voor de 4e deelnemer van dezelfde organisatie |
Fysieke bijeenkomst
Inclusief: koffie/thee, uitgebreide lunch, borrel, congresmateriaal, themadossier over fraudebestrijding
Exclusief: BTW, reis- en parkeerkosten
Livestream
Inclusief: congresmateriaal, themadossier over fraudebestrijding
Exclusief: BTW
Voorwaarden
Betaling geschiedt voorafgaand aan het congres. U kunt gratis annuleren tot vier weken voor aanvang van het congres. Bij annulering tot twee weken voor aanvang van het congres wordt 50% van het cursusgeld in rekening gebracht en bij annulering binnen twee weken voor aanvang het volledige bedrag. U kunt uw deelname altijd omzetten naar de livestream of uw plaats door een vervanger laten innemen. Bovendien kunt u uw deelname aan het congres eenmalig kosteloos doorschuiven. Doorschuiven kan tot op de dag van het congres. Als het congres door ons verplaatst wordt naar een datum waarop u niet aanwezig kunt zijn, brengen wij uiteraard géén annulerings- of doorschuifkosten in rekening.