HR- en communicatieprofessionals richten zich op het versterken van de relatie tussen de organisatie en haar mensen – intern en extern. Zij bouwen beiden aan een sterke en toekomstbestendige organisatiecultuur, betrekken medewerkers bij de doelen van de organisatie en communiceren met zowel interne als externe stakeholders. Hoe kun je de krachten bundelen en elkaar versterken? Daar geeft dit actuele seminar richting aan en praktische handvatten.
Tijdens dit seminar kijken we naar thema’s als employer branding, talentmanagement, interne communicatie en medewerkersbetrokkenheid, inclusieve organisatiecultuur en verandering.
Je krijgt antwoord op vragen als:
- Hoe communiceren nieuwe generaties?
- Wat kan ‘echt’ luisteren jou opleveren?
- Welke mogelijkheden kan een platform als LinkedIn bieden?
- Hoe ontwikkel je een continue dialoog waardoor positieve communicatie dagelijks wordt toegepast om het welzijn en functioneren te vergroten?
- En hoe breng je mensen echt in beweging?
Kom samen naar dit seminar
Dit seminar is bedoeld voor HR-managers en -professionals, leidinggevenden en teammanagers die samen met hun marketing- of communicatieprofessional krachten willen bundelen.
PE-punten
45 punten zijn aangevraagd in de categorie Overige kennis en vaardigheden voor het Register Salarisadministratie (RSa) en het Register Payroll Professional (RPP) van het NIRPA.
Programma
09.30 uur | Ontvangst met koffie en thee
10.00 uur | Opening door dagvoorzitter Kjell Lutz
10.15 uur | Het generatie-effect: werken aan een toekomstbestendige organisatie | Door Kim Jansen
Jong en oud verschillen in hun visie op werken. Ze hebben totaal andere drijfveren en ideeën over aanpak van zaken. Dit geeft wrijving op de werkvloer. De kloof wordt groter, je krijgt frictie, eilandjes, verloop en verzuim. Eeuwig zonde, want generatiediversiteit is juist een prachtige kans om elkaar te versterken.
Als je de uiteenlopende perspectieven en talenten elkaar laat kruisbestuiven, blijven niet alleen je medewerkers vitaal aan boord, maar schep je ook een creatieve, wendbare organisatie. Een plek waar de vernieuwingsinjectie van jonge collega's samenkomt met de ervaring en slagkracht van de oudere garde. Kim Jansen geeft je de inzichten en handvatten die je hiervoor nodig hebt.
11.15 uur | Netwerkbreak
11.45 uur | Beter samenwerken door echt luisteren | Door Froukje Weidema
Luisteren is even vanzelfsprekend als complex. En hoewel we allemaal weten hoe belangrijk dat luisteren is, wordt het voortdurend verstoord door allerlei langskomende zaken. In deze interactieve bijdrage kijken we naar die dingen die het luisteren in de weg staan, én scherpen we ons luistervermogen aan. Daarmee ontstaat een flinke aanscherping in de basisvaardigheden van een dialoog.
- Hoe breng je de juiste focus in een gesprek en houd je die aan?
- Wat staat luisteren in de weg en welke invloed heeft dat op een gesprek?
- Hoe kun je luistervaardigheden inzetten voor een soepele samenwerking en versterking van het onderling leren.
12.45 uur | Lunchpauze
13.45 uur | Kies uit twee break-outs
Break-out 1 ) LinkedIn inzetten voor HR vraagstukken als employer branding en snelle invulling van vacatures | Roel Elsman (knox)
LinkedIn biedt ongekende mogelijkheden om vacatures beter onder de aandacht te brengen of employer branding naar een veel hoger niveau te krijgen. Maak jij eigenlijk al optimaal gebruik van alle mogelijkheden? Tijdens deze kennissessie geeft Roel inzicht in de valkuilen, maar ook vooral kansen van dit platform.
Break-out 2 ) Amplitie: Positieve communicatie en het effect ervan | Ellen van Dieren
Amplitie is hét kernbegrip uit de positieve organisatiepsychologie, waarbij het draait om bevorderen in plaats van voorkomen (preventie) of herstellen (curatie). Werken aan amplitie blijkt enorm waardevol, zowel voor medewerkers als vanuit bedrijfseconomisch perspectief. Het leidt tot meer plezier, gezondheid en motivatie, minder verzuim en verloop, meer productiviteit en innovatie, betere dienstverlening, meer klanttevredenheid en hogere omzet. Positieve communicatie is hierbij key.
Hoe ontwikkel je een continue dialoog waardoor positieve communicatie dagelijks wordt toegepast om het welzijn en functioneren te vergroten?
14.45 uur | Netwerkbreak
15.15 uur | Gezamenlijke impact in het onbewuste brein | Door Genieke Hertoghs
Dat je met Communicatie en HR samen de backbone van je organisatie vormt, is klip en klaar. Maar hoe overtuig je de rest van je organisatie daarvan? Hoe word je gezien als partij met toegevoegde waarde aan de directie- en bestuurstafel?
De wetenschap toont aan dat mensen in hoge mate onbewust, irrationeel en emotioneel zijn. Goed uitleggen waarom het zo belangrijk is om een bestuursstoel bij te schuiven voor jullie, is niet de route. De vraag is: hoe bereik je de ander in z’n onbewuste besliscentrum? Hoe creëer je daar een ijzersterke verbinding? En zorg je voor een perceptie van toegevoegde waarde in plaats van ‘verplicht nummer’?
Tijdens dit laatste onderdeel van de dag ontvangen deelnemers een stuk theoretische, wetenschappelijke basis, gecombineerd met een grote dosis kennis, ervaring en bijna alledaagse praktijksituaties.
- Leer impact maken, ongeacht de positie die je hebt binnen de organisatie
- Ontdek hoe pull kan bijdragen aan de perceptie die de ander van je heeft én aan verandering
- Ervaar hoe je verbinding, eigenaarschap en zelfs gedragsverandering op gang brengt
16.15 uur | Afsluiting door dagvoorzitter Kjell Lutz
16.30 uur | Einde
Onze experts
![]() |
|
Kjell Lutz |
![]() |
Kim Jansen Eerder beoordeeld met een 8,3! |
|
![]() |
Ellen van Dieren |
|
![]() |
Genieke Hertoghs
|
|
![]() |
Froukje Weidema |
Data & Locaties
Datum | Locatie | Route |
---|---|---|
22 mei 2025 |
Doorn
|
Prijzen
€ 549 | voor niet-abonnees |
€ 395 | voor abonnees van Rendement en leden van Logeion |
€ 395 | per persoon voor groep vanaf 3 personen |
Fysieke bijeenkomst
Inclusief: koffie/thee, uitgebreide lunch, borrel, documentatie
Exclusief: BTW, reis- en parkeerkosten
Voorwaarden
Betaling geschiedt voorafgaand aan de masterclass. U kunt gratis annuleren tot vier weken voor aanvang van de masterclass. Bij annulering tot twee weken voor aanvang van de masterclass wordt 50% van het lesgeld in rekening gebracht en bij annulering binnen twee weken voor aanvang het volledige bedrag. U kunt uw plaats altijd door een vervanger laten innemen. Bovendien kunt u uw deelname aan de masterclass eenmalig kosteloos doorschuiven. Doorschuiven kan tot op de dag van de masterclass. Als de masterclass door ons verplaatst wordt naar een datum waarop u niet aanwezig kunt zijn, brengen wij uiteraard géén annulerings- of doorschuifkosten in rekening.
Neem voor inhoudelijke vragen contact op met:
![]() |
|